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Gerry Badger
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Keld helmer-petersen photographs 1941-1995
Gerry Badger
- Thames & Hudson
- 12 Février 2020
- 9788793604544
Keld Helmer-Petersen est parmi les photographes danois l'un des plus reconnus internationalement. Son premier livre photo, 122 Colour Photographs, est considéré comme unique pour son époque et avait même bénéficié en 1949 d'une publication dans LIFE Magazine. Cette monographie parcourt son travail de manière chronologique et propose une préface de l'écrivain et photographe anglais Gerry Badger, une introduction de Finn Thrane, ancien directeur du Musée d'art photographique d'Odense, ainsi qu'une interview à Keld Helmer-Petersen de Martin Parr.
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Another country : british documentary photography since 1945
Gerry Badger
- Thames & Hudson
- 5 Mai 2022
- 9780500022177
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Francesca woodman - the roman years: between flesh and films
Gerry Badger
- Contrasto
- 21 Février 2012
- 9788869653308
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Le critique anglais Gerry Badger, qui a coécrit avec Martin Parr Le Livre de photographies : Une Histoire, est un fin connaisseur de la photographie contemporaine. Sa vision théorique de cet art est à la fois accessible et intelligente.
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Best face forward : Some thoughts on the portrait photograph
Gerry Badger
- Prestel
- 8 Octobre 2024
- 9783791393117
A renowned photographer, curator, and critic offers extraordinary insights into the evolution and significance of portrait photography.
"When we contemplate a portrait," says Gerry Badger in his introduction to this book, "we are asked to contemplate life. We are drawn powerfully to the person depicted." The relational aspect of portraiture comes into sharp focus through this personal selection of photographic portraits from the past two centuries. Here readers will find well-known works by widely reco -
Le livre de photographies ; une histoire
Martin Parr, Gerry Badger
- Phaidon
- 9 Novembre 2005
- 9780714894836
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Le livre de photographies : une histoire Tome 3
Martin Parr, Gerry Badger
- Phaidon
- 20 Mars 2014
- 9780714867755
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Un quart de siècle ou presque après sa publication, il est difficile de sous-estimer l'importance de The Last Resort, tant pour la photographie britannique que pour la carrière de Martin Parr.
C'est entre 1982 et 1985 que Martin Parr réalise la série The Last Resort.
Entre satire et cruauté - non dénuées d'une certaine tendresse pour ses congénères anglais -, il dresse le portrait de familles aux revenus modestes prenant leurs vacances à New Brighton près de Liverpool, petite station balnéaire en déclin.
Ce qui aurait dû ressembler à un quartier d'été, passé à la moulinette de Parr, prend soudain des airs de zone industrielle.
Avec une ironie mordante, Martin Parr évoque dans The Last Resort, sa nostalgie des années 60. Il dénonce la fin d'un monde (le monde ouvrier) et de ses valeurs, ainsi que l'avènement d'une nouvelle conception, consumériste de la vie.
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Kenneth Gustavsson est un des plus éminents représentants de la photographie nordique, de la même génération qu'Anders Petersen avec lequel il étudia la photographie à Stockholm dans les années 1960. Ses clichés noir et blancs, intemporels et d'une poésie infinie témoignent d'une grande sensibilité.
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Following the success of volumes I and II of The Photobook: A History, this third volume brings the history of the photobook up to date, with specific exploration of postwar and contemporary examples. It covers key themes including the globalization of photographic culture, the personalization of photobooks, the self-publishing boom and the new 'layered' photobook approach.
While the history of photographs is a well-established canon, less critical attention has been directed at the phenomenon of the photobook, which for many photographers is perhaps the most significant vehicle for the display of their work and the communication of their vision to a mass audience. Volume III, co-edited by Martin Parr and Gerry Badger, expands this study and history of the photobook further. It explores the symbiotic relationship between the contemporary propaganda book vs. the protest photobook, sex and youth culture, photographers examining their own environments and the impact of the Internet and social media on the nature of the photobook, among much else.
The book is divided into 9 thematic chapters, each featuring general introductory text providing background information and highlighting the dominant political and artistic influences on the photobook in the period, followed by more detailed discussion of the individual photobooks. The introductory chapter texts are followed by spreads and images from over 200 books, which provide the central means of telling the history of the photobook. Chosen by Parr and Badger, these illustrations show the most artistically and culturally important photobooks in three dimensions, with the cover or jacket and a selection of spreads from the book shown.